fredag 20 februari 2009

Födelsebus

Matte tog med mig på en skogstur på drygt 1½ timme i snön. Hurra!!!Jag älskar snö! Borrar ner nosen djupt och far fram som en utter.
På vägen hem passerade vi Viggos hus och dottern i huset, Sandra, hade den goda smaken att släppa ut Viggo till mig så vi fick leka.


Vi stegrar oss och munhuggs =) Vigga har inte så mycket att bita i och det är väldigt svårt att få grepp om honom. Han däremot tar tag i mina öron så att matte ibland får säga ifrån. Hon vill inte att de ska bli söndertuggade och jag är ganska tacksam för den hjälpen.
Efter skogstur och bus blev det en tupplur i soffeloffen...mmm......Nu har jag sett att hon tagit upp märgben ur frysen till mig...


2 kommentarer:

brynjalilla sa...

Grattis söte Sixten, hur känns det, vuxen snart. Krama Britta från mig och njut av helgen.estries

Anonym sa...

Hej Sixten!

Jag har försökt att ändra min bloggadress, vi får se om det funkar.

Nu har jag äntligen tagit del av din feb. mån, och jag konstaterar att du har ett bra liv med din matte och husse. Hela tiden får du göra roliga omväxlade saker.

Men bäst hade du väl det i helgen då dom fixade så mycket god mat till dig, men du få se till så du inte blir glusk. Själv har Matte och jag haft det körigt med en knäpp snickare som"skulle hjälpa oss" med det såkallade tvättstugegolvet, det slutade med att matte fick snickra färdigt.

I samma veva upptäckte matte en vattenskada i garaget på översidan av vägen du vet!!

Ja, vad tror du, där blev matte och knacka is och torka vatten i någon dag, tills avfuktare sattes dit via försäkringsbolaget, jämer och elände.

Med nu är det bra igen och tvättstugan är färdig, jag var tvungen att spatsera och kolla om det luktade gott och det var fillimang, jag kan ligga på bänken när matte stryker,det tycker jag är bra!

Idag är det plusgrader och sol, så nu kan man börja tro på en barmark, så det blir lättare att jaga, och matte gillar ju att fixa med blommorna

Kram från Smulan o Annica