måndag 2 februari 2009

Mysmatte

Igår var jag och hälsade på hos Sinus och Pompe. Sinus vill inte leka så mycket med mig men Pompe däremot - han är kul! Vi lekte non stop i nästan 4 timmar. Jga var ganska trött när vi kom hem. I morse var det lite kyligt inomhus så kl. 04.18 smög jag mig upp i mattes o husses säng....kröp försiktigt försiktigt ner mellan dem och hoppades att det inte märktes, men matte vaknade. Jag försökte se så där ensam och övergiven ut och då fick jag stanna kvar! Hurra! Mys-matte! Dunbolster - det är grejer det (fast det är verkligen ruskigt hur man sliter dun och fjädrar av levande fåglar. Matte har sagt att hon aldrig ska köpa dun mer). Idag skiner solen för första gången på snart 2 veckor och vi ska på upptäcksfärd runt en sjö som matte hittat på kartan.
Annars längtar jag efter våren nu. Jag har hört det viskas om en eventuell valp framöver.....en kopov. Husse vill ha en vildsvinshund - huga! Det är inget för mig, med vildsvin, men en kopov vore kul! Jag fyller ju 1 år om ett par veckor och då blir jag ju stora hunden och jag ska lära valpen allt jag kan!! Nu börjar ju träningen inför öppen klass i spår för mig och så snart skjutbanan öppnar börjar träningen för matte =) Hon har ju skaffat 2 "nya" gevär och äntligen fått till en vänsterkolv så sen blir det skjuta av!

Inga kommentarer: