torsdag 26 juni 2008

Hästarna!!

Ikväll tok-lekte jag med grodan. Jag kastar den bakåt över huvudet, om och om igen. Det gör jag förresten med det mesta. Häromdagen lyckades jag skicka min nalle rakt över soffbordet och i knät på matte.
Jag har fått nya grannar. Hästarna; 2 shetlandsponnys. Jag är väldigt nyfiken på dessa och springer dit så fort jag får chansen. Samtidigt är de ganska läskiga och jag vill gärna att matte är med så jag får lite stöd.
Jag försökte smyga fram, men sen viftade den ene med svansen och jag flög baklänges. Matte skrattade så att tårarna rann... humpfrrrrrr........Jag var tvungen att skälla ut dem ordentligt efteråt och då skrattade matte ännu mera...
Med matte i kopplet vågade jag mig sedan ändå fram, men det går en eltråd lågt nere som gör att jag inte får sticka in min nos och sniffa ordentligt på ponnyn.
Jag bara måste dit igen imorgon och kolla in dem igen.

Inga kommentarer: