fredag 13 april 2012

Jag vill INTE ligga!

Max har nu väldigt tydligt talat om för mig att han är dödstrött på liggvagnen. Våra promenader har blivit rena skräckmomentet där han laddar med gallskrik från det vi lämnar huset tills vi kommer tillbaka. Efter ett antal svettiga rundor där mamma håller på att få spader har vi nu kommit överens om att han ska få prova sittdelen till vagnen istället. Igårkväll monterade jag således om vagnen och fick dit sittdelen. Max provsatt inomhus och skrattade förnöjt åt att han kunde sitta upp och se sig omkring. Idag provade vi även utomhus och efter ett inledande skrik i ren protest (av vana skulle jag tro) upptäckte han att han kunde sig sig omkring och sen tvärslocknade han i vagnen. Fördelen är ju då att det går att fäll ryggstödet så att sedan låg han ändå ned hela rundan - dock helt omedveten om detta illdåd!
 Nöjd i sittvagn!
 Det börjar bli väldigt intressant att försöka föflytta sig. Igårkväll blev det ett himla o-liv när han satt i mitt knä. han fäktade med allt han hade och singnalerade att han ville till en av kuddarna i soffan. Sen började färden ÖVER kudden. Mycket stånkande och stönande! Rumpan åkte upp och han kravlade sig sakta sakta över kudden.
Till slut strandade han som en blåval på torra land med huvudet i soffan och benen kvar på kudden. Nöjd återvände han sedan till mammas famn =)

Inga kommentarer: