söndag 21 november 2010

Hundliv i november

Det är en typisk skånehöst/vinter = lera i massor. Jag, Sixten, hittade ett sorkhål i gräsmattan som jag sedan försökte göra om till en tunnel i lagom bassetstorlek. Husse hittade mig mitt i mitt hårda arbete och såg helt förstörd ut när han såg att jag skiftat i färg till brungrå! Han förnedrade mig genom att bära in mig i huset och upp till badrummet. Sen duschade han mig!
Förnedringen var total och jag vet inte om jag ska förlåta honom detta!
Nocce på promenad. Han är fortfarande ganska smal och tycker att det där med att äta är fullkomligt löjligt. Det gör man bara mitt i natten, möjligen....
Ibland lyckas man ta sig upp i mattes säng medan hon går på wc. Det gäller att gosa in sig ordentligt och sedan koppla på charmen och se oemotståndlig ut, så kanske kanske får man ligga kvar!

Helgmorgnarna är = morgonbus i mattes och husses säng, helst ovanpå husse!

Vi busar och munhuggs vilt under glada skall och dova morr med svansvift!

Efter en lång dag utomhus med cykeltur på ca 1 mil, 2 h bus i trädgården och tvångsduschning
är det skönt att ligga vid kaminen. Favoritplatsen är UNDER kaminen till mattes och husses stora förvåning. Det borde vara stekhett där, men har man portugisiskt påbrå så har man!





Inga kommentarer: