lördag 5 juni 2010

Utställning SBaK Syd Hässleholm

Så åkte vi till Hässleholm igen för ytterligare en utställning. Matte hade tänkt lämna återbud då hon äntligen fattat att det är menigslöst att ställa ut innan jag gått mina drevprov. Jag kan ändå inte bli champion förrän jag går i jaktklass, då det bara är där jag kan få Cert och jag får bara ställa upp där när jag fått en minst en 2:a på drevprov. Men nu hade hon betalt anmälmningsavgiften och det är hyggligt nära till Hässleholm, så vi åkte ändå. Varmt och soligt var det i alla fall.
När matte såg programmet så kändes det kört på en gång. Vi var bara 4 hanar, men en som skulle gå i championklass så chansen att slå den var lika med noll. Det som var kul var att en av mina kull-systrar var där och jag fick hälsa på henne efteråt. Jättesöt, men kanske lite lite rund =)
Jag skötte mig hyggligt trots att det satt en massa tikar vid kanten och tittade på . Jag hade kollat in dem på avstånd och försökt sjunga för dem, så koncentrationen var inte på topp, vilket matte märkte. Numera får jag aldrig hälsa på någon hund förrän jag varit inne i ringen, för jag blir lite galen då =)

Domaren kikade på mina tänder och klämde på mug lite överallt. Hon verkade inte riktigt lika förtjust som de 2 sista domarna jag träffat.


Hon mätte ned mig ½ cm.



Jag hade ingen lust alls att ställa upp mig. Gjorde allt jag kunde för att få ögonkontakt med den söta lilla tiken utanför ringen =)
Utlåtandet idag blev:
"Stor hane, Huvudet med gott längd. Något kraftigare underkäke önskas. Kraftig hals. God rygg. karpar lite i länden. Lite låg svanssättning. Goda vinklar runt om. Bra steg"
Mycket gott helhetsintryck
1a pris ökl.
Inte lysande, men ok. Matte är något förundrad över kommentaren om min svans?
Sist fick svansen betyget "excellent tail". Den kan knappast sitta på annat ställe än den gör. Undrar även över det om käken - konstigt att ingen annan påpekat detta förout? domaren tyckte i alla fall att mina klor var fint klippta =)
Nåja, matte älskar mig och tycker jag är vackrast i världen! Nu blir det inga fler utställningar på ett tag. Det finns en fundering om Danmark till hösten/vintern möjligen. Annars är det drevproven som hägrar nu. Har ju faktiskt ganska fina meriter på utställningssidan nu.



Inga kommentarer: