söndag 21 mars 2010

Malmö International 2010

Vi åkte till Malmö för att se vad skåningarna gillar mig. Det blev en låååång väntan i buren. Det var ändå ganska ok att ligga där och spana på de andra undarna. Matte hade packat med min lammskinnsfäll så det blev ganska mysigt. Matte hade tyvärr lärt sig från tidigare att jag inte under några omständigheter får hälsa på andra hundar innan utställningen, ffa inte tikar...suck...Jag blir lite tokig då och kan inte koncentrera mig ett dugg på matte om jag träffat en sötnos innan =) Man är väl charmör!
Matte och husse hade det inte lika bekvämt då de glömt sin stolar och fick sitta på en tidning på golvet...
Till slut blev det dags för bedömning. Domare var Seamus Oates från Irland. Sympatisk herre med osedvanligt god smak!

Här ses jag i konkurrens om Bäst i Ras. Segrare: Barsajas Lovac!

Segerbilden! Ck, CABIB, BIR
(Ok det var bara 5 BAN-hundar med, men so what - idag var jag vackrast!)

Matte flinade stolt. Vi skulle egentligen upp i stora ringen sen, men då gav vi oss. Det var flera timmar kvar och matte tyckte det räckte.
Bedömningen i sin helhet:
Nice long head. Well placed ears. Strong muscles. Good eyes. Good bite. Deep chest. Good length of back. Good bend of stifle. Mowing very freely. Excellent.
Ökl 1a
Ck 1a
Bhkl 1a
Cert 1a
CACIB 1a
BIR 1a
Mätt till 33 ½ cm
Tja det får man väl vara nöjd med =)



3 kommentarer:

EvaLena sa...

Äntligen Sixten har även utställningsfolket fattat din STORHET! Grattis i mängder o hoppas du får många goda måltider!
Hälsa matte & husse o gratta dem från mormor EvaLena

MariaF sa...

Grattis! Äntligen en domare som förstår sig på skönhet;-)
Hälsningar från TuttiFrutta i Värmland (Plastsyrra till Brumma du vet, vi träffades i K-stad)

Britta sa...

Tackar! Skickar en speciell puss till Brumma =)