tisdag 1 december 2009

Liten blir stor

Jahapp, nu har man fått konkurens. Lille Nocce har börjat pinka på 3 ben, dvs han försöker markera över mina inlägg! Det blir ett himla pinkande nu när vi är ute och matte blir lite galen ibland när vi håller på och pinkar på samma ställe i en evighet, men det är ju viktigt att få sista ordet!

Jag väger 17,3 kg numera och verkar hålla mig stadigt på det. Nocce väger idag 14,4 kg och är ca 43 cm i mankhöjd jämfört med mina 33 cm.

I helgen fick jag vara med och jaga. Matte och jag sökte av ett område, men hittade inte så mycket. Jag skällde ett tag på en hare men den syntes inte och matte avbröt drevet och kopplademig. Hon var väldigt nöjd i övrigt med mitt arbete då jag fint sökte av skogen och sökte kontakt med henne som jag skulle. Annars var det mest grisspår och det är ju inte det jag ska jaga. Rådjuren höll sig tydligen på annan del av åsen.

Inga kommentarer: