torsdag 17 december 2009

Första rejäla vinterdagen i Skåne

Husse har fullt upp med att lägga tak (!) i december. Kallt..burr.....
Snön har kommit och det sägs att den ska stanna över jul i år. Härligt!









Det blir lite annorlunda vyer jämfört med norröver där det är så mycket granar. Här domineras skogen av bok och det blir lite ljusare.

Nocce trivs i snön. Han busar och leker och springer som en galning. Snön är även perfekt att gräva ner pinnar i snabbt =)



Sixten gillar också snön. Han borrar ner hela nosen och ansiktet och frustar under snön =)






Här kommer Nocce i full galopp!


Synd att kopplet var på....stiligare basset får man leta efter. Anna H sa att Sixten är bildskön och vi håller med. Sixten har redan fått förfrågan om han vill bli pappa framöver och det tål ju att tänka på.

En till som trivs i snön är Filur. Alla tre hundarna har lekt som galna i trädgården idag.









1 kommentar:

Anonym sa...

Hej alla vovarna och en hälsning till husse och matte åxå!!!

Nu har matte tagit sig tid att skicka en kommentar till er, Ja jag måste säga, att jag med visst motstånd måste erkänna, att ni var verkligen vackra hundar till jul.Själv har jag väldigt svårt att underkasta mig att sätta på mig en julrosett, men matte gjorde ett försök,som hon kommer att skicka per mail men det blir inget vackert eftersom jag inte kan stå still.Jag är väldigt glad att ni kom hem ordentligt igår och att ni beslutat att stanna hemma idag.

Vi hörs kram Smulan