onsdag 30 april 2008

Lilla Ramsjön

Idag tog vi en tur med Anita till skogen och hon visade oss en fin runda vid Lilla Ramsjön.
Jag var jätteduktig och gick själv på nästa alla broar och spångar. Matte bar mig bara där det såg ut som om jag kunde fastna med tassarna. "Kan själv!!" På ett ställe hade någon skitit på en bro - kom osökt att tänka på Idas sommarvisa om "koa som sket på broa" - men detta var nog en räv. I vilket fall som helst ville jag inte passera, men Anita lyfte mig över det äckliga.

Så här såg det ut största delen av turen, matte först, sen Anita och jag sist som höll koll på oss. Om Anita stannade och försökte gå bakom mig, så stannade jag också och pep tills hon höll sig på sin plats och jag åter hade kontroll över flocken.
På slutet fick matte bära mig för då blev jag lite trött, och det var tur för plötsligt låg det en huggorm precis vid sidan om stigen. Den såg ut att njuta av vårsolen precis som vi.
I skogen mötte vi även Daniels föräldrar och deras vänner som var på väg till Lilla Ramsjön för att fika, vilket sammanträffande. Så nu är man introducerad där med!

/Sixten som är urtrött och ska sova i korgen nu

Inga kommentarer: