måndag 28 april 2008

27 april, första dagen i Pershyttan


Vaknade 05.15 när matte kom ner och då var det dags för att gå ut och lätta på trycket, frukost, lite bus och sen ut igen. Hela dagen gick i ett. Lekte på gräsmattan, hälsade på grannen Anita som tyckte jag var söt, tittade på när min andre granne Håkan var här och grävde med sin grävmaskin - vilket inte bekymrade mig det minsta. Däremot väldigt kul att klättra omkring i lerhögen.....när matte sen skulle torka rent mina öron, mage och tassar tyckte jag det var jätteroligt att samtidigt göra mitt bästa för att döda handduken....sen plockade hon även bort en fästing och då pep jag.
Vi tog en kort tur till skogen med bilen och det gick bra. Satt i Daniels famn och sen gick vi ca 500 m i skogen. Jag travade på lös och tyckte det var spännande.
Var jättehungrig på kvällen och hoppade och studsade i köket tills jag fick min skål som jag genast kastade mig över. Matte hade redan frestat mig en lång stund genom att tillverka levergodis i ugnen som vi ska ha senare. Jag stod och krafsade på ugnsluckan och sniffade och ylad! Efter maten öste matte ut mig och det var tur för jag blev så nödig!
På kvällen lekte jag som en galning med en boll och min nalle som matte plockat bort ögonen på så jag inte ska svälja dem. Somnade trött på Daniels mage och sen la de mig i buren där sov hela natten igen utan att vakna.

Inga kommentarer: