måndag 28 april 2008

Fyllehund??


Jahapp. Matte hade satt sig till rätta i soffan igårkväll . Jag låg på mattan och försökte ta livet av min nalle och en kotte. Plötsligt fick jag tok-spel! Jag sprang runt soff-bordet, försökte kravla mig upp i soffan, öronen och nosen fladdrade åt alla håll och jag gnydde. På bordet stod det en öppnad öl-flaska och den ville jag åt! Matte såg ganska förvånad ut när hon sträckte fram flaskan och jag kastade mig över den och körde ner tungan i flaskhalsen så långt jag kunde. Sen hällde hon upp en matsked öl i handen och det slickade jag i mig på en gång - mycket vill ha mer, men hon drack upp ölen själv - snåljåpen!!

Har hört att i England kan man som hund få ett eget fat med öl när man går ut med matte eller husse.. kanske man skulle emigrera...


/Sixten

Inga kommentarer: