söndag 7 augusti 2011

Forts ladan samt hundbus i pausen

 Idag började vi äntligen bygga upp något, istället för att bara riva och städa ur gammal skit. kan ju nämna att den fd fd ägaren kom förbi och berättade att den gamla veden som jag och mamma bar ut var huggen på 50-talet!!! Dessutom ska det stå en gammal hästvagn i vedboden i hönshuset (som vi ännu inte tömt) som han aldrig sett ute, och han är 67 år....man skulle ju tycka att han haft några år på sig att städa ur den boden förut....

 Nåväl, Ola är lycklig över att äntligen fått börja använda betongblandaren och idag gjöt vi grunden för 2 av väggarna till blivande verkstaden
 Fulla av skratt blev vi när skyffeln fastande och åkte runt runt! En himla härlig dag, det går framåt!!/Britta
 Så, över till oss vovvar. Vi gillar Forestad. Stor tomt och egen bäck att plaska i. Det bor även en mink (eller fler) vid bäcken och vi spanar efter den. Vi får följa med när matte och husse håller på och grejjar. Efter att vi smitit för ett par veckor sedan får vi nu inte vara lösa på tomten hela tiden utan måste sitta i den provisoriska hundgården, men då och då släpper matte oss lösa och då får vi tokryck! Idag busade vi som dårar och sprang i full kastrull runt runt och ned i bäcken och runt ladan och igenom ladan och runt matte och sedan ett varv till =) Mitt i alltihop blev det brottning!
 Nocce lyckades rulla mig och det är lite pinsamt men han är ju större - fast inte mycket. Han har ffa längre ben, men min nos, mitt gap, mina tänder och mina öron är större!
 Kom igen då!
 Morr och voff!
 Å hej vad det går, jag har försprång en liten stund!
 Sen hinner han förbi och då försöker jag bita honom i benen!
 Men han är så jädrans snabb! Mattes kamera hann knappt med =)
 Skönt att vila lite efteråt./Sixten
Kort filmsnutt på skyffeln som fastnade

3 kommentarer:

Anonym sa...

Bravo Sixten, du har försvarat Artésienernas anseende! Det är tufft att kämpa mot en långbening, men du var superduktig.
Voff från Gruffa

annica sa...

Vi gläds med er, att som sagt,att få börja med det nya och rena.

Ja, det var en kul grej med skyfeln,men jag får inte igång videosnutten.

Nu blir det spännande att följa allt ni gör och upplever.

Kram

EvaLena sa...

Å så härligt att ni kan börja BYGGA UPP o kan se fram mot ngt ni vill ha istället för att riva i 50 årig skit!!Kram o voff på de underbara busvovvarna från taxarna!