lördag 18 april 2009

Mer hundträning + altanbygge

Husse satte full fart med att tillverka ny altan/uteplats/soldäck. Jag hjälpte naturligtvis till så gott jag kunde genom att gräva. Husse slet sedan i 2 dagar och det blev såååå bra!!
Här testar matte och jag soldäcket =)

Efter att jag hade gått mitt spår på lördagmorgon dök Pompe och Sinus upp med "mormor" i släptåg. Matte hade lagt ut spår till dem med och de satte av upp i skogen med en tax åt gången för att se hur de klarade av sin uppgift. Sinus som är en väldigt säker spårhund var väldigt ivrig att komma iväg och slarvade lite i början tills han lugnat ner sig. Sen gick det hur bra som helst och han hittade sin klöv. Sen blev det Pompes tur. Hans första blodspåri karriären. Usch så läbbigt sa Pompe! Någon har blodat ner skogen- hjälp! Morr och Moff!!! Efter viss tveksamhet och småskällande bestämde sig Pompe till slut för att våga spåra det där otäcka för det var ju samtidigt väldigt väldigt spännande....Matte berömde och stöttade honom och han gick fint längs spåret utan misstag, men han var väldigt spänd. Till slut hittade han klöven och tittade misstänksamt på den, men matte lekte med honom och klöven och till slut så släppte det och han högg tag i den med liv och lust! Den var hans!!!


Efteråt samlade vi ihop oss kring altanbygget som inte blev helt klart förrän på kvällen. Vi grillade kycklingfilé och vildsvinsrevben - gott!

Inga kommentarer: