onsdag 15 april 2009

Jag är på gång!

Idag packade matte och husse in mig i bilen och tog med mig till en hundaffär. Väl där fick jag prova en ny sele som de såg ut att tycka att jag passade bra i. Själv hade jag fullt upp med att undersöka affären; massa hundgodis och mjukdjur och andra leksaker överallt - vilken lycka!!! Fösökte nappa åt mig en rosa flamingo men matte köpte en rep-boll åt mig istället som jag sedan lekte med. Mer lyx-hundgodis i form av torkad kyckling som jag älskar och som gör det värt mödan att komma på inkallning =)
Full galopp hem och sedan åkte den där selen på igen....jag lade mig raklång och vägrade gå! Skämdes som en hund! Matte och husse hade dock en helt annan idé och tänkte jogga med mig och drog mig tills jag insåg att det var bättre att ge upp.. suck....Sen kom jag på att det faktiskt var ganska kul och glömde bort selen och sprang lycklig tillsammans med de tokiga människorna en bra runda i skogen. Matte nu har betalt in anmälningsavgiften till utställning i Karlstad 31 maj så det gäller väl att komma i form =)
Ikväll slumrar jag härligt avpänd i soffeloffen. ZZZzzznark.....

1 kommentar:

Annica sa...

Det är jag åxå, på gång alltså!!

Jag är lite avundsjuk på dig som får följa med och shoppa på fina djuraffärer,ja ja men nu har ju matte ordnat,så att jag inte är alldeles anonym.

Men Sixten; jag är medveten om,att jag är ensam katt på en hundblogg,så du får lova mig att bita ifrån om du blir mobbad av dina hundkompisar.

Jag har kollat runt överallt,och konstaterat,att nu är hundfritt.Du Sixten...det blev ganska trist när du åkte, för på nåt vis blev vi kompisar på avstånd, dvs att vi visste om varandra.

Matte säger att, man kan vara kompisar på avstånd.


Godnatt från matte och mig