torsdag 10 januari 2013

Dagis


Max började på dagis igår. Det går ganska bra men det är ganska mycket barn och man undrar ju hur de ska hinna med alla... De andra barnen sover middag på madrasser utomhus på ett trädäck men det klarar inte max ännu så han får sova i sin vagn bredvid de andra. Max är yngst och det märks vid måltiderna men när de är ute och leker så är han mer mobil än en hel del av de som är äldre. Han verkar ha satsat på att utvecklas i att ta sig fram i första hand och sen får finmotoriken komma i andra hand :-)
Ja, jag är väl förmodligen lika rädd som alla mammor när det gäller att lämna bort mitt barn till någon annan, men jag hoppas det ska gå bra. Imorgon är det tredje dagen och då ska jag lämna honom på morgonen första gången.  Jag kommer att gråta! 

Skickat från min Samsung Mobil

2 kommentarer:

EvaLena sa...

Det låter som du är precis som alla andra mammor! Det är självklart att man oroar sig för att barnet inte ska få bra omhändertagande!Mormor har faktiskt haft samma ångest två gånger förr i tiden!

annica sa...

Allt verkar normalt,man tror väl inte att någon annan skall kunna annan ta hand om sitt barn. Jag behövde inte konfronteras med detta förrän det blev förskola.Anledningen till detta, var att det inte fanns något arbete som rittekniker i Bräcke.