tisdag 15 januari 2013

Bil körde ned i Odensjön

Dagens hundpromenad blev lite dramatisk då jag fick syn på bilspår som försvann ned över ravinkanten vid Odensjön.  Min första tanke när jag såg bilspår på platån var att det var en lat hundägare som inte orkade gå upp till toppen.  Nästa tanke var att det var modigt att köra så nära kanten. Följande tanke var mer - herre jävlar de har ju åkt övet kanten!  Jag smög fram och till slut insåg jag att jag stirrade ned i en stor vak! Ringde räddningstjänsten som ryckte ut snabbt med dykare ambulans polis brandkår mm. Man kunde till slut konstatera att bilen var stulen men tom på folk. Skönt.

3 kommentarer:

EvaLena sa...

Undrar varför de valde Odensjön? Kanske för att de tyckte det var "häftigt" att göra sig av med bilen på ett nationellt berömt ställe med mkt uppmärksamhet som följd???

Laila sa...

Wow what a day!! Godt du reagerede!! Og endnu bedre at ingen var inde i bilen. Pyyyhhh du må haft is i maven af skræk... Kram

annica sa...

Oh, vilken upplevelse du måste ha haft, jag förstår att dina tankar snurrade,men, vad bra att ingen människa kom till skada. Kram!!!!!!!!