torsdag 31 mars 2011

Dejt i Simrishamn

Man har varit på dejt i Simrishamn hos Söta Molly! Vi fann varandra genast när jag kom dit. En snabb hälsning och några rusningar på altanen och sen var det fullt ös i blomsterrabatten och där fick sedan matte och Mollys matte sitta och hålla i oss medan vi "satt fast". Jag blev lite tagen av att jag fastnade, men lugnade mig snart. Efteråt busade vi inomhus och jag fick även leka med Cajsa (1 år och min kusin) som var helt sjövild och hoppade hit och dit! Vi sov över hos Molly och co och jag höll matte vaken precis hela natten genom att var 15 sekund yla eller gnälla från kl 21.30 till kl 06.15. Matte dängde mig med sin huvudkudde vid 03.00 men det struntade jag fullkomligt i. Fortsatte istället att gnälla och jag hörde allt att Molly gnällde i rummet ovanför. Kvart över sex på morgonen bröt sig Molly och Cajsa in till mig och det var livat. Ungefär 10 min efter det hade jag lyckats klättra ombord på Molly igen, denna gången i kökssoffan och så satt vi fast igen! Våra mattar uppskattade att vi valde inomhus den här gången!
Vi tog en kort paus, busade lite, åt frukost och knaprade i oss ett öra var, busade lite med Cajsa och vid kvart över åtta så gjorde jag ett nytt försök - och tro det eller ej - man är ju hingst - vi satt fast igen! Denna gång blev jag kvar i samma riktning som Molly och kunde pussa henne lite efteråt och nosa på hennes öra. Molly och jag låg ganska lugnt denna gång och mattarna behövde inte hålla i så mycket.
Efteråt var vi ganska trötta och mätta på det här med parning.
Vi tog en tur i trädgården istället och sniffade lite. Molly visade upp staketet som hon kan hoppa över!!!! Hennes matte har höjt det något, men 1.10m är ingen match. Själv skulle jag aldrig komma över en sån höjd. Hon imponerar, min söta Molly!
Vi ägnade oss att gemensamt skälla ut grannkatten en stund! Det är trevligt när man hittar gemensamma intressen utanför bädden! Efter det var det dags för oss att fara hem. Jag var helt slut och slocknade i bilen. Hemma bar matte upp mig till badrummet och skrubbade mig ren från löptiksdoft och åkte sen och hämtade Nocce som varit på kollo hos Figge. Vi morrade lite på varandra men matte talade om att det fick vi inte. Hon tog ut oss på en promenad och sen lugnade vi oss och lekte i trädgråden som vanligt efteråt. Nu slaggar vi framför kaminen och matte ska ta sig en tupplur. Hon lyckades med konststycket att bli totalt genomförkyld natten före min tripp till Simris och har säkert smittat Mollys matte Berit.

Jag och Matte tackar Berit så väldans mycket för gästfriheten och den trevliga stunden i Simris!

1 kommentar:

EvaLena sa...

Sexiga Sixten jagar numera inte bara rådjur odylikt; Basset-tjejer Se UPP! Puss från mormor som ser fram mot barnbarnsbarn!!