lördag 22 januari 2011

Avelshane

Ja happ, då var man accepterad som avelshane nu. Matte kommer dock att hålla hårt i mig då jag bara får lov att blir far till 20 st små bassetvalpar enligt de nya bestämmelserna. Då jag själv föddes i en kull där vi var 11 st syskon så kanske det bara blir två kullar för mig och detär ju lite snålt måste jag säga! Själv hade jag tänkt mig rader av tjusiga tikar - charmör som man är och jag gillar ju verkligen tjejer! Matte har även funderingen på att kanske behålla en valp efter mig men varken hon eller jag vill ha ett litet småglin springade runt här just nu. Jag är ju nämligen no 1 och tänker fortsätta med det ett tag till. Matte ska bara ha ögonen för mig och det är JAG som ska jaga med henne och ingen annan! Möjligen kan Nocce få dela hennes uppmärksamhet, men där går gränsen. ja, det är klart, husse kan ju få vara med på ett hörn också, möjligen...
I alla fall har jag hört att matte har fått för sig att prova med fler utsällningar i år för att se om det går att charma någon domare till cert i jaktklass. Själv ser jag mest framemot jakten och kanske jaktproven till hösten. Tills dess fortsätter att jag att hålla formen genom att springa bredvid matte under skidåkningen.
Ikväll myser vi med älgben, jag och Nocce./Sixten

Inga kommentarer: