söndag 10 januari 2010

Matte tar över tangenterna:

Ja, det har varit 2 händelserika veckor. Benjamin har varit på besök hos oss och vi har gjort lite allt möjligt. Det blev bl.a. har-jakt, skridskoåkning, hundpromenader i det oändliga, spårtäning, vildsvinsträning, monster-bygge i lego, sällskapsspel, mys i soffan med filmer, nyårsfirande, räk-frossa, jakttorns-bygge, hälsat på Annas o Kickes taxvalpar mm. Jag började mitt nya jobb i Lund och det känns bra. Mindre kul var att jag fick missfall i v.10, men efter ha gråtit floder och fått mycket stöd av Ola, mina föräldrar och mina vänner så har jag nu börjat se framemot att försöka på nytt. Enligt all statistik så är det tydligen lättare att bli gravid efter ett missfall och tydligen drabbas 50% av alla kvinnor av missfall. Så jag väljer att se det positivt och hoppas på bättre tur nästa gång. Jag önskar dock aldrig vara med om detta igen, för fy fan vad ont det gör att driva ut foster/hinnor m.h.a. t. cytotec! Nästa gång något ska drivas ut ska det vara ett i högsta grad friskt och välmående barn!

3 kommentarer:

Åsa sa...

Usch och fy! Det måste vara hemskt att gå igenom. All styrka till er! Men på´t igen bara, vi håller alla tummar och tassar! :)

KRAMAR Åsa

Agneta Westman sa...

Sixten och Nocce! Det är tur att ni finns. Nu får ni trösta och stötta matte.

Britta sa...

Tack ska ni ha. Det var väldigt jobbigt, men nu försöker vi se framåt. Jag önskar bara att fler tjejer vågar berätta om sina missfall. Jag hade ingen aning om att det var så många som fick det, 50%!!! Det känns på något vis bättre när man inte är ensam om detta. Vi ska i alla fall försöka igen =)
Kram till er alla som stöttat oss!