söndag 18 oktober 2009

Spårläggning på kryckor - allt går om man bara vill!

Nu har matte nästan krypt ur både gips och skinn...Husse blir nästintill galen på henne, men jag tror att de älskar varnadra ändå =)
Idag kravlade hon till slut i sin acammo-brallor för första gången på flera veckor och jag blev tok-glad!!! Äntligen!!! Nu skulle något roligt hända! Dessutom försvann hon ner i källaren och kom upp med en misstänkt påse som jag genast kollade. Hurra - det är spår på G!!!! Matte for ut med klöv, blod och kryckor och jag visste inte tilll mig av lycka.
Till min stora besvikelse fick Nocce gå ut först! Vadan detta?? Det är ju JAG som är champion och det här är MIN grej! nåväl, den lille kan ju få testa i alla fall.


Husse och Nocce spårar i trädgården. Det får bli lite enkla spår till Nocce så här i början och nu när matte är gipsad. Tack o lov åker gipset av om ca 10 dagar + att de ska dra ut en spik ur hennes tå då. Sen börjar rehba och förhoppningsvis blir allt som vanligt sen med matte i skogen och inte hemma vid datorn.

Nåväl, Nocce skötte sig fint. Morrade och skällde lite på spåret och på klöven, men avreagerade snabt och slickade sen nöjt på klöven. Matte lekte med honom och klöven en stund och det var skoj.


Hna fick en massa beröm.
Jag fick till slut komma ut lös och hittade naturligtvis spåret utan problem - barnsligt lätt =) Men oj vad skoj det är med spår!!
Väntar nu bara på skåne-resa snarast!




Inga kommentarer: