fredag 23 mars 2012

Varning för hundgodis




  1. VIKTIGT FÖR HUNDÄGARE!!! 
    Läs och sprid!!!
    Hundgodis tillverkat i Kina har dödat el skadat över 200 hundar i USA! Alla hundarna har ätit "Waggin Trail" torkad "naturlig" kyckling file' som tillverkas av Nestle' i Kina, där de tillför melanin... (giftigt för hunden) för att boosta upp proteinet och detta ämne ger njursvikt med döden som följd eller njurskador på hunden.
    Jag har tillbringat flera dagar med att kartlägga var VÅRT hundgodis är tillverkat och av råvarans ursprung.. resultatet var oroväckande! 90% av alla råhudsprodukter av både nöt och gris är gjorda i asien med huvudproducent- Kina. 50% av de tillslag som gjorts visar salmonellasmitta och nu måste tuggbenen värmebehandlas då de förs in. Toxiner och tungmetaller har oxå hittats..Haft flera kontakter med svenska hundgodisföretag: Dogman svarade inte... Best friends har all tillverkning i Kina och Thailand. De som kan garantera att deras torkade hundgodis endast är torkat i varmluftsugnar utan tillsatser, är Pommy's!! Pommerska Delikatesser i Ystad har c:a 40 produkter, som tillverkas i Tyskland,Polen och Holland med svenska,danska,tyska,polska och holländska råvaror!!! Jag undrade då varför råhudstuggben inte tillverkas här i Europa, men tillverkningskostnaderna dubblas och branchen tror inte vi hundägare vill betala dubbelt för säkra tuggben.. men jag vill!!! Om ni håller med, fråga er djuraffär el gör som jag: ring tillverkare och be om säkra produkter för era vovvar!!
    Efter denna undersökning, gjord endast för våra hundars säkerhet, så kan jag bara säga:
    Säkert hundgodis är Pommys alla torkade produkter och Sjöbogårdens leversnittar,märgbenskex,grisöron,grisknorr.

1 kommentar:

EvaLena sa...

Tax o lov att jag bara köper Sjöbogårdens och Pommys grejor!
Pommys av en slump då min ICA började med dem nyligen o taxarna är snorkna om Vad som är gott!