lördag 8 oktober 2011

Rivning av huset innan nybyggnation

 Plötsligt har det hänt en hel del igen. Grabbarna har i stort sett rivit klart den del på huset som ska ersättas av en nybyggnad.
 Samarbete! 2 rullebörar fullastade körs ihop.
 Ola och Janis funderar över källaren och hur man bäst bevarar den under nya huset.
 Öppen planlösning =) Bara den gamla ved- och oljepannan står kvar.
 Ser lite ut som ett dockskåp =)
 Här kommer alltså den nya delen med grövkök, kök, wc, arbetsrum på bottenvåningen och sovrum, badrum och klädkammare på ovanvåningen.
 Ser lite tomt ut nu när vinkelbyggnaden är borta.
Hundgården uppmonterad och utökad med en ute-rasthage.

4 kommentarer:

annica sa...

Allt kommer att gå bra, ni är inte ensam om att,allt skall ske samtidigt. Men ni har ju den rätta kämparglöden. kram ,kram

EvaLena sa...

Hur man gör ett Skönt hus av ett Ruckel! Det är bara Ola & Britta som kan både föreställa sig och genomdriva processen!! Letterna ser oxå målmedvetna ut. Förutom det egna stället har hela gänget fixat till Mitt nya hem!! Går inte att Tacka nog för! Äppelpaj utlovas i alla fall så fort jag förmår! Kramar i högar f EvaLena

Anonym sa...

Hus och hus och hus....JAG då??? *skrattar* fasiken vad jag saknar dej!
Puss o kram
Lisa

Britta sa...

Tack mamma och Annika för moralisk support! Lisa, min vän, det blir riktigt trist att inte se din söta nuna mån-fre!