måndag 19 september 2011

Gjutning!

 Nu börjar det sakta bli en lada igen! Killarna har fått upp gavelpanelen mot bäcken. Konmer att bli så himla bra med de gamla fina stallfönstrena som vi renoverat och som skall monteras snart.
 Förberett för gjutning.
Innertaket saknas fortfarande.
 Det rymliga (hmmm....vi har redan fyllt det i tanken...) garaget.
 Även hundgården ska gjutas, förutom en extra utegård som blir sand/gräs/toalett
 Byggplatsen
 Idag kom så betongbilen x3!
 Killarna kämpade på med all betonmg som rann in genom fönstrena.Alvis, Dinter och Janis.
 Ola lånade ut sina gummistövlar till Janis....
 och klampade sedan runt i betongen i lågskor.....smart val! Här drar Ola och Dinter en mojäng som gör golvet rakt. Tungt arbete!
 Betongen öste in! Ikväll sliter de alla fyra med att slipa golvet innan det brunnit klart.
Hundgården innan den jämnades till och blev alldeles slät och fin! Ska bli spännande och se imorgon hur allt blev. Själv är jag hemma och lagar en brakmiddag till Ola; älgfransyska bakad med äpple, morötter, vitlök coh gul lök, kokt potatis, brysselkål, kantarell och trattkantarell sås på skyn från köttet. En stor kall öl till det väntar!

3 kommentarer:

Vendela sa...

Hejsan,
vad kul att ni renoverar så mycket!

Det skulle vara väldigt roligt om du vill visa upp ditt projekt på Byggla.se. Är du intresserad kan jag erbjuda en morot.
Maila mig på vendelabyggla@gmail.com så berättar jag mer!
/Vendela

Åsa sa...

Åh så kul att se! Kommer ju bli såå bra tror jag!
Kul att du står hemma vid grytorna och lagar brakmiddagar, hahha! Jag kan se dig... :D KRAAM

annica sa...

Det är verkligen kul att se hur bygget går framåt. Det kommer att bli så bra så bra. Och jag är så lycklig för er skull.

Nu kan ni ju se, att det finns hopp över ert stora projekt.

Krammmmmmmmmmmmmmm!!