lördag 28 maj 2011

SBAK Syd Hässlehom 28 maj

Då var det dags för utställning igen. Hässleholm och SBAK Syd. Matte vågade inte hoppas på några sensationer, men tänkte att vi gör väl ett försök i alla fall.

 Prisskörden blev i alla fall imponerande till slut!
 Ökad trav!
 Uppställning!
 Hur ska det gå? Hur ska det gå?
 Usch vad långtråkigt det blev, jag tror jag lägger mig....
 Jasså, jag vann, men jag ligger hellre kvar här i solen och har det bra...
 Okey då, för mattes och kamerans skull ställer jag mig väl upp då.

 Uppställning med den första prisskörden, som sedan fylldes på allt mer under dagen =)
 Sista uppställningen i BIS, där vi slutade 5:a, men Sixten knep i alla fall BIS 1:a i jaktklass - inte illa!!
Domare Ingrid Andersson.
Bedömningen i sin helhet:
Mätresultat 34 cm
Maskulint huvud med bra uttryck. Ädel nos. Korrekt bett. Bra hals och överlinje. En aning sluttande kors. Tillräckligt förbröst. Något branta skuldror. Står med något utåtroterade framtassar. Välformad bröstkorg, något kort. Något kort kors. Välmusklad. Bra päls. Rör sig med lediga rörelser.
Excellent
BHKL
Plac 1
CK
CERT
BIR
BIS 1:a jakt
BIS 5:a vuxna

4 kommentarer:

annica sa...

Hej Sixten och jättegrattis till alla dina fina priser som du tagit. Det blev verkligen storslam.

Jag,ser att matte är stolt som en tupp, hmm "tupp" hon är väl ingen man heller, men tyvärr hittar jag ingen bättre liknelse.

Hon ler iallafall jättemycket!

Smulan med fam

Anonym sa...

Sixten är speciellt extra Fantastisk!!

mormor EvaLena sa...

En gång till: Sixten, Sixten,Sixten vikommer snart o beundrear Dig o Busar m digó Nocke! Mormor evaLena o taxarna

Anonym sa...

Sixten, snygging! Stort grattis!