fredag 9 januari 2009

Åter hemma

Ja, så var man hemma till vardagen. Finfin jul och nyår. Jämtland med massor med snö och Skåne med massor med hare och rådjur =) Kunde inte bli bättre. Jo, möjligen om jag kunde fortsätta att gå lös här hemma i skogen men det vågar inte matte. Vi träffade en annan hundägare i förrgår som berättade att det suttit 2 vargar precis utanför vårt bostadsområde före jul.... darr....Henrik nere i Skåne skojar ju om mig och kallar mig varg-wobbler... det vill jag inte bli! I alla fall får jag ju spåra lite rådjur, de hoppar nämligen in i trädgården om kvällar och nätter och lägger retsamma spår runt gräsmattan. jag blir som tokig när jag upptäcker detta. Sen har jag även uppmärksammat att matte hängt upp en fläsksvål till fåglarna... precis på lagom avstånd från min nos så att jag inte når den.... fasen!!!
Matte planerar i alla fall träning infö öppen klass i viltspår nu så jag får väl skärpa till mig och visa min klass. Kvällarna spenderar jag annars med att galoppera runt i huset och kasta en boll över nacken - matte pinkar nästan ner sig när hon ser mig =)
Nu är det dax för Lets dance, det är ju fredag!

Inga kommentarer: