måndag 29 december 2008

Mellandagarna

Full kastrull mot Jämtland. Snön låg ½ meter tjock och isen var frusen på sjön, vilket passade bra för mig att springa på (där var snön lite tunnare). Underbart väder, runt 0 till några minusgrader, solen strålade och soluppgångar och solnedgångar var fantastiska.
Vi hälsade på några av husses kompisar och jag blev utspökad till bläckfisk.. humpfr...

Här är Sösjögänget samlat.


Husse och matte uppe i utkikstornet - väldigt romantiskt i solnedgången =)

Matte fick provköra skotern - jätteroligt tyckte hon. Själv var jag mindre imponerad av detta vidunder. Fick åka med Urban en gång och då satt matte därbak och höll i mig. jag höll på att välta av både henn och mig innan jag lugnade ner mig. Sen höll jag mig på lagom avstånd.. fast jag tror matte har för sig att jag ska lära mig detta till slut så att vi kan komma längre upp i skogen på vintern.
Ett stort tack till Sam som fixade spolaren till vindrutan/lyktan på bilen!!
Nu är det dags för tur till skåne. Återkommer.






Inga kommentarer: